본문 바로가기

Engilsh/Duolingo

듀오링고 12

그는 이전에 집에 있었습니다
he was previously at home

그녀는 그 서류를 가져가지 않았다고 말했습니다
She said that she had not taken the document

그것은 내가 전에 결코 들어본적이없는 이름이었습니다
it was a name that i had never heard before

수심이 얼마입니까?
What is the depth of the water

예술의 철락
a philosophy of art

그는 경찰 작전이 있었을 것이라고 말한다
He says that there would have been a police operation

그 작자는 전에 그 주제에 대해 썻을것이다
the author would have written about the subject before

나는 교육좀 받았었을 것이다
i would have had some education

그것은 멋진 경기가 되었을 것이다
It would have been a nice match

이 주제는 매우 중요합니다
this subject is of great importance

왜 이날이 중요한데?
What is the important of this date?

나는 그녀의 곁에서 걷습니다
i walk by her side

이들은 우리가 유럽에서 발견했었을 사람들이다
These are people that we would have discovered in Europe

확실히 , 내가 유리합니다
clearly i am at an advantage

나는 그녀를 한달에 두번씩 봅니다
i meet her twice a month

우리는 거의 한 시간 동안 먹습니다
We eat for approximately an hour

그 사과가 유난히 초록색입니다
the apple is especially green

나는어렸지만 기억합니다
I remember that even thougt i was little

이것은 익숙한 장면이다
this is a familiar scene

그의 자질들
His qualities

집단 정체정
Grop identity

이 주제는 매우 중요합니다
this subject is of great importance

'Engilsh > Duolingo' 카테고리의 다른 글

듀오링고 구문 11  (0) 2021.02.22
듀오구문 10  (0) 2021.02.01
듀오링고 구문9  (0) 2021.01.03
듀오구문7  (0) 2020.11.05
듀오링고 구문6  (0) 2020.10.28