본문 바로가기

Engilsh/Duolingo

듀오구문 10

벼가 저 지역의 주요 작물입니다
Rice is the main crop of that region

그먼지가 땅바닥에 있습니다
The dust is on the ground

당신이 그 침대 위에 장미를 놓습니다
You put a rose on the bed

그 비서는 사무실을 떠날 것을 생각한다
The secretary thinks about leaving the office

그녀는 계속 말했습니다
she went on speaking

그녀는 의회의 구성원입니다
She is a member of parliament

우리 는 그전쟁에 반대합니다
we are against the war

나의 할아버지는 전쟁중에 군인이었습니다
My grandfather was a soldier during the war

그가 그 박물관 안에 있을 수도 있습니다
he could be in the museum

뇌가 할수 있는 일을 컴퓨터가 할수 있습니다
If a brain can, a computer can

그녀가 우리를 환영 했다
she has received us

그녀는 그 음식을 먹고 싶지 않았다
She has not wanted the food

그는 피곤했습니다
he has felt tired

나는 그것을 방금 봣다
i have just seen it

하루종일 비가 오지 않았습니다
It has not rained all day

나는 한달 내내 너를 보지 못했다
i have not seen you all month

이 버스가 도르트문트에 도착하는 시간은 언제입니까?
When will this bus arrive in Dortmund?

이번엔 실수 하지 않을거야
i will not make a mistake this time

그들은 서로 사랑에 빠질것입니다
they will fall in love with each other

내가 수영 신기록을 수립할 것입니다
i am going to establish a new record for swimming

이불정리 할거야
i will make my bed

나는 오늘 떠나지 않을 것입니다
I am not going to leave today

나는 그것을 거기에 놓을 거다
I am going to put it there

점심 식시가 즉시 시작됩니다
lunch starts in a minute

'Engilsh > Duolingo' 카테고리의 다른 글

듀오링고 12  (0) 2021.03.19
듀오링고 구문 11  (0) 2021.02.22
듀오링고 구문9  (0) 2021.01.03
듀오구문7  (0) 2020.11.05
듀오링고 구문6  (0) 2020.10.28