본문 바로가기

Engilsh/Duolingo

듀오링고 구문4

그는 산책을 하고 싶습니다
he wants to go for a walk

그 최고의 선수는 그 초록색 셔츠를 입은 선수입니다
The best plyaer is the one with the green shirt

운동선수
athletes
선수권대회
Championships

그녀는 그녀의 다음 마라톤을 위한 준비가 된것 처럼 보였습니다
She looked ready for her next marathon

그것이 필요한 사람에게 그것을 주세요
give it to someone who needs it

나는 운동을 못합니다
I am bad at sports

나는 운동을 합니다
i exercise

저것은 당신이 챔피언전에서 받은 셔츠입니다
That is your shirt from the championship

저는 일주일에 두 세번 정도 체육관에서 운동을 합니다
i work out in a gym two or three times a week
나는일주일에 한번 수영을 갑니다
I go swimming once a week

그는 모든 선수원 대회에서 받은 상들을 나에게 보여줍니다
He shows me the awards from all the championships

그 운동선수
The athlete

문학
the literature

그녀는 책 일곱권을 읽을 것 입니다
she is going to read seven books

그 질병
the disease
구급차
Ambulance

너 목에 뭐 걸려있어?
what is on your neck

그환자의 상태는 매일 저녁 변합니다
The patient’s condition changes each evening

목이 아파
i have neck pain

내가 어떤 병에 걸린거죠?
What illness do l have?

나는 그것에 익숙해 질 것입니다
i will get uesd to it

너는 방문할 것입니까?
Wii you show up?

그들은 학급 학생들에게 책을 줄것입니다
They will present the book to the class

그것은 충분할 것 입니다
It will be enough

그들은 계속 걸을 것입니다
They are going to continue walking

당신은 무슨 일이 일어날지 결코 알지 못합니다
You never know what will happen

목요일에는 비가 올 것입니다
It will rain on thursday

나의남편은 월요일에 다른 나라에 있을 것 입니다
my husband will be in another country on monday

그들은 우리중에 있습니다
They are among us

그 고양이는 그 개들 사이에서 잡니다
the cat sleeps among the dogs

나는 바람을 좀 쐬려고 산책을 했습니다
I went for a walk to get some air

나는 그것에 익숙해질 것입니다
i will get used to it

그들은 우리에 반대하여 그것을 사용할 것입니다
They will ues it against us

나는 어렸지만 그것을 기억합니다
i remember that even though i was little

이 버스가 도르트문트에 도착하는 시간은 언제입니까?
When will this bus arrive in dortmund?

내가 브루노를 보지 않았다느 것을 덧붙일 것입니다
I will add that i did not see bruno

그녀는 그녀의 방안으로 갈것입니다
She will go into her room

그녀는 바구니를 갖기 못할 것입니다
she will not have a basket

'Engilsh > Duolingo' 카테고리의 다른 글

듀오링고 구문6  (0) 2020.10.28
듀오링고 구문 5  (0) 2020.10.14
듀오링고3  (0) 2020.09.06
듀오링고 구문2  (0) 2020.08.17
듀오링고 구문1  (0) 2020.08.12