본문 바로가기

Engilsh/Duolingo

듀오링고 구문1

부모님들은 그들의 자녀들을 위해 모든것이 가능하도록 만들고 싶어 합니다
the parents want to make everything possible for their children

당신은 내가 그녀에게 뭐라고 말하기를 원합니까?
what do you want me to tell her

내가 당신을 돕기를 원합니까?
Do you want me to help you

그녀는 그 주스를 주방에 두어야 합니다
she has to place the juice in the kitchen

내가 날짜를 정해야 합니까?
Do l need to set a dat?

그것이 너무 비싸지 않는다면 나는 그것을 사고 싶습니다
I want to buy it if is not too expensive

그는학교에 매일 오지는 않습니다
He dose not come to school everyday

나는 운동을 좋아합니다
I like exercise

나는 그것과 아무런 관계도 없습니다
I have noting to do with that

여느 때보다 지금
now more than ever

언제든 당신이 원할때 파스타를 드십시오
Eat pasta whenever you want

그들의 결혼 생활은 끝났습니다
Their marriage is over

내 삼촌의 부인은 내 숙모입니다
the wife of my uncle is my aunt

우리는 적어도 한 시간이 필요합니다
We need at least an hour

거기 다른 사람 또 누가 있습니까?
who else is there?

그들은 정확이 어디에 있습니까?
Where are they exactly?

그 대답은 완전히 틀립니다
The answer is completely worng

대강 한달쯤 있습니다
you have approximately a month

그의 아버지는 거기에서 일주일에 두번씩 드십니다
he father eats there twice a week

당신이 원하는 곳 어디든지 가세요
Go anywhere you want

그들의 거의 나이가 같을거에요
They are approximately the same age

우리는 정확히 한시간 거리에 있습니다
we are exactly an hour away

나는 그것에 전적으로 반대합니다
I am completely against it

그는 분명히 소년이 아닙니다
He is clrearly not a boy

우리는 거의 한시간 동안 먹습니다
we eat for approximately an hour

영어가 꼭 재미있지만은 않습니다
Engilsh is not necessarily interesting

그동물은 고양이도 강아지도 아닙니다
The animal is neither cat nor dog

당신은 사과 몇개 가지고 있습니까?
How many apples do you have?

백만명의 사람들이 같은 직업을 같길 원한다
A million people want the same job

1년은 12개월이다
A year has twelve months

그런일이 가능합니다
such a thing is possible

지원서들은 상자에 있다
The appliantions are in the box

그 어려움들
The difficulties

그것은 그 신문 보도에 있다
it is in the newspaper report

나는그 아이들을 가르칠 책임이 있습니다
I am responsible for teaching the children

이 프로그램은 유학생들을 위한 것 입니다
These programs are for international students

누구의 펜입니까?
Whose pens are these?

낭비할 시간이 한순간도 없습니다
there is not a moment to lose

나는 회복하기에 한주가 필요합니다
I need a week to recover

그렇게 멀리까지 닿지 않아도 됩니다
it is not necessary to reach so far

I talked to them previously

나는 그것을 방금 봤다
I have just seen it

그들은 올해 나에게 지불하지 않았습니다
they have not paisd me this year

The last train has left already

그녀는 점심을 준비했습니다
She has prepared lunch

나는 그것이 어디에 있는지 모릅니다
i do not know where it is

그는 수영하고 싶어했습니다
He has wanted to swim

올해는 비가 더 적게 왔다
It has rained less this year

나는그들에게 미리 말했습니다
I talked to them previously

나는 그후로 그를 보지 않았다
i did not see him since

그기차가 그곳에 선것은 4년만에 처음이었다
It is the first time the train has stopped there in four years

그년느어제부터 맥주를 마시지 않았따
She has not drunk beer since yesterday

나는 한가지도 말 한적이 없습니다
I have not said a thing

나는 발전시킬 새 발상들이 있습니다
I have new idea to develop

그는 마시기 위해 유리잔을 사용합니다
he uses a glass in order to drink

나는 계속하기에는 너무 지쳤습니다
i am very tired to continue

중국어로 쓰는법을 모릅니다
I do not know how to write in chinese

그들은 자신들의 관계를 개선하고 싶어 했습니다
they wanted to improve their relationshop

부탁인데, 지금 그녀를 깨우지 말아주십시오
Please, do not wake her now

그 음식은 이 접시에 어울리지 않습니다
the food does not fit in this plate

나는 저 목표를 성취해야 할 필요가 있습니다
I need to achive that objective

왜 그들은 나에게 대답하지 않습니까?
why do they not answer me

그는 마시기 위해 유리잔을 사용합니다
he uses a glss in order to drink

저사람은 그 모임에 속하지 않습니다
That person does not belong to the group

그는 내가 내 친구들을 만나는 것을 허용하지 않습니다
he does not allow me to see my friends

30분이지나갑니다
thirty minutes pass
하루는 24시간 입니다
A day twenty four hours
40일
Forty days

한세기는 1백년
A century is one hundred years

99명의 사람들이 여기에 삽니다
Ninety-nine people live here

동물원에는 동물이 일흔 마리 있습니다
there are seventy animals at the zoo

나는 하루에 계란을 한개씩 먹습니다
I eat one egg per day

우리는 총 8명 입니다
we are eight in total

나는 평범한 주방을 갖고 있다
I have an average kitchen

당신의 넷째 아이는 이름이 무엇입니까?
What is the name of your fourth child?

'Engilsh > Duolingo' 카테고리의 다른 글

듀오링고 구문 5  (0) 2020.10.14
듀오링고 구문4  (0) 2020.10.05
듀오링고3  (0) 2020.09.06
듀오링고 구문2  (0) 2020.08.17
듀오링고 구문  (0) 2020.07.21